Det Skjer i Moss ble opprettet i 2013, inspirert av, og som en gren av Det Skjer i Kragerø. Som hovedsakelig består av magasin produksjon hvor innholdet er dønn lokalt.
Derimot var hovedhensikten vår bak Det Skjer i Moss, å samle alt som skjer på en plattform. Dette har sitt utspring i Mossingenes klagesang; Det skjer aldri noe i Moss. Men som Mossing selv, visste jeg jo at det slett ikke var tilfellet, det ble bare opplyst i altfor mange ulike kanaler.
Vi ble inspirert av en nettside som den lille øya Isle of Wight hadde til sin lille plass, med kart som viste hele øya, og ikoner for spisesteder, utesteder, kino, teater, puber, barer etc. På denne nettsiden kunne øyeboerne finne alt som skjedde av arrangementer og aktiviteter innenfor segmentet fritid.
Selv om det var hoved hensikten, var også planen å gi ut lokale magasiner med lokalt innhold, av, om og med Mossinger og de tilstøtende områdene med naturlig ferdsel av Mossinger. Så vi har innlemmet områdene Son og Råde.
Ettersom vi var nye og ukjente var det ikke verdens enkleste jobb å selge inn annonser til et helt nytt magasinkonsept i Mosseområdet. Så vi valgte å ‘bli kjent’ gjennom enormt mye gratisarbeid og ved at vi laget magasinet i rene web versjoner.
Slik kom vi i gang, både for vår egen del, men også fikk vi vist hva dette kunne bli.
Det ble hele 6 webmagasiner, før vi våget oss på vår første fysiske papir utgivelse.
Men før alt dette, opprettet vi Facebook siden Det Skjer i Moss, som en link til publikum og nettsiden.
Siden 2018 har det kun vært aktivitet på Facebook-siden, og nettsiden ble lagt ned.
Det Skjer i Moss på Facebook har 10 000 følgere!
Vi ser at folk bruker tjenesten og setter pris på å finne det aller meste som skjer i Mosseområdet på ett sted. Derfor ønsker vi å gjenoppta den tidligere aktiviteten og se hvor det bærer denne gangen.